Wednesday, April 21, 2010

nyum3...oishiii..kawaina'



hmmm..mmg best lau pagi2 mcm ni bleh makan yogurt sedap2..wah..xgitu.."hmmm..oishii" tp makan pling best bg sy ialah yogurt or susu masam..especially lau ditambah dgn buah-buahan..hmm... i like it very much... walllah Actually,kita leh bt sendiri yogurt ni ..antara menjadi atau x je..tp xkesah la kan..asalkan ita mencuba seswa2 yg br..nobody are perfect at first try..wahhaha..mn tau leh dijual n leh buka "syarikat yogurt" hehehe..Selain sedap di makan..yogurt ni mmg ad banyk khasiatnye...lor kmu semua x tau k?..
Yogurt bukan saja membantu menghilangkan lemak perut sehingga menurunkan berat badan tapi juga yogurt menjaga berat otot dua kali lipat lebih efektif.
Bagi wanita dalam pantang yang ingin kembali ke bentuk asal, yogurt adalah yang terbaik kerana ia makanan berserat tinggi selain mengandungi pelbagai khasiat diperlukan untuk membekalkan susu kepada bayi.
Antara khasiat yogurt yang amat tinggi nilainya ialah yogurt mengandungi lebih banyak kalsium, vitamin A, tiamina, niasin dan riboflavin daripada susu. Di samping itu, yogurt juga kaya dengan zat besi, fosforus dan kalium. Bakteria yang terkandung di dalam yogurt berfungsi sebagai membantu menghadamkan laktosa (gula semulajadi dalam susu).
Yogurt elok diambil pada tahap yang sejuk kerana bagi memastikan kandungan bakteria atau kultur hidup aktif terjamin untuk memberikan manfaat kesihatan terbaik pada tubuh badan. So,mmg bagus tuk sape2 yg slalunye mngalamii sembelit..
Bakteria itu bertindak secara merangsang sebahagian daripada sistem pelalian di dalam saluran usus dan menghasilkan keadaan sekitaran yang lebih sihat di dalam usus, menjadikan keadaan itu tidak sesuai untuk organisma tidak baik hidup di samping memastikan sistem penghadaman dalam tubuh badan berjalan dengan lancar..
okeyk..slamt mencuba :)

Template by:

Free Blog Templates